Over Imani

Sinds 1992 is stichting Imani een Nederlandse stichting met het doel de ondersteuning van de activiteiten van Imani Rehabilitation Agency in Kenia, kortweg Imani genoemd. Daarnaast is stichting Imani adviseur voor andere projecten in Kenia, gefinancierd door specifieke donoren. Zie hiervoor het hoofdstuk andere projecten.

Maandelijks worden er in Imani 1 tot 5 baby’s gebracht in de leeftijd van 1 dag tot 2 jaar die zijn achtergelaten op straat.

Imani is gestart in 1992 als een reactie op de enorme groei van het aantal straatkinderen in de beginjaren negentig in Nairobi. Door de jaren is het gegroeid tot een grote professionele organisatie die de zorg heeft voor 350 kinderen. Imani is actief in Nairobi, Ngong en Malindi.

Imani bestaat momenteel uit een zevental afdelingen. Imani A en Imani B in Kayole in Nairobi, het babyhuis in Kayole, Imani Malindi aan de kust van Kenia, het preparation huis in Ngong, en de twee after Imani huizen voor respectievelijk jongens en meisjes in Kibera en Kasarani in Nairobi. De organisatie heeft 80 medewerkers en tientallen vrijwilligers.

Imani komt op voor de belangen en rechten van het kind in Kenia. De activiteiten van Imani richten zich op de dagelijkse  zorg voor 350 kinderen. Deze kinderen verblijven tijdelijk in Imani voordat zij weer terugkeren in de maatschappij middels adoptie, pleegzorg en familie hereniging. Andere hoofdactiviteiten van Imani zijn de voorlichting- en preventieactiviteiten in de gemeenschappen van Kayole in Nairobi en Malindi.

Imani vangt tijdelijk wezen, straatkinderen, verlaten, misbruikte en verwaarloosde kinderen op. Daarnaast worden ook kinderen van wie de ouders in gevangenschap zitten of wiens ouders op straat leven tijdelijk opgevangen.

nieuwsitem op Kenya Citizen TV

Helpen

Je kunt ons helpen met een gift op NL44ABNA0437433005 ten name van Stichting Imani