Werkwijze

Imani vangt tijdelijk en zo kort mogelijk wezen, misbruikte, verlaten en verwaarloosde kinderen op. Daarnaast worden ook kinderen wiens ouders in gevangschap zitten of wiens ouders op straat leven opgevangen. Ieder dag worden er in Nairobi nog ongeveer 15 baby’s per nacht levend en/of dood achtergelaten. Imani vangt een aantal van deze achtergelaten baby’s op.

De kinderen worden zo snel mogelijk ter adoptie of pleegzorg aangeboden. Meer dan 5% van de kinderen is echter HIV infected en 5% is gehandicapt zij komen daardoor niet of nauwelijks voor adoptie of pleegzorg in aanmerking. Zij groeien op in Imani en verblijven, als er geen ouders of familieleden zijn, tot hun 18e jaar in Imani. Na hun 18e jaar kunnen ze nog maximaal drie jaar verblijven in de after Imani huizen.

In Imani Ngong worden een 45 tal  lichamelijk en/of geestelijk misbruikte kinderen tijdelijk opgevangen. Na een langdurige begeleiding worden deze kinderen weer opgevangen door familieleden of de gemeenschap. In Imani Malindi worden mede kinderen opgevangen van wie de ouders in de gevangenis zitten. Na vrijlating van de ouders worden deze kinderen weer herenigd met hun ouders.

schema

Imani komt op voor de belangen en rechten van deze kinderen in Kenia. De activiteiten van Imani richten zich op de dagelijkse zorg voor 350 kinderen en voorlichting- en preventieactiviteiten in de gemeenschappen van Kayole in Nairobi en Malindi.

Imani bestaat momenteel uit een zevental afdelingen. Imani A en Imani B in Kayole in Nairobi, het babyhuis in Kayole, Imani Malindi aan de kust van Kenia, het preparation huis in Ngong, en de twee after Imani huizen voor respectievelijk jongens en meisjes in Kibera en Kasarani in Nairobi. De organisatie bestaat medio 2013 uit 85 medewerkers.

Stichting Imani is de partnerorganisatie van Imani in Kenia en is sinds 1992 intensief betrokken bij de ontwikkeling van Imani.  Hiervoor werft het fondsen in Nederland ter ondersteuning van Imani in Kenia. Stichting Imani werft fondsen bij particulieren, vermogenden, bedrijven en ontwikkelingsorganisaties. Sinds 8 jaar verzorgen de Lama’s jaarlijks een benefiet voor stichting Imani.

Uitgebreide verslagen over de activiteiten van Imani kunt u lezen onder: ‘News from Imani’  in het 5 jarenplan en de kwartaalrapportages.

Kijk verder op

www.imanikids.org

Helpen

Je kunt ons helpen met een gift op NL44ABNA0437433005 ten name van Stichting Imani