Op dinsdag 16 februari is om 15.30 uur Keniaanse tijd is Elisha Tom Ombogo (Uncle Tom), op 39 jarige leeftijd, overleden. Tom laat een vrouw achter, Ruth Achieng van 31 jaar, een zoon Lincoln Reagan van 14 jaar en een dochter Faith Lavenda van 13 jaar.

Tom is geboren op 15 december 1970 Central Kadem Location, Nyatike District. Hij was het vierde kind uit een gezin van 8 kinderen. Hij was een van van de eerste medewerkers van Imani, de laatste 15 jaar werkte hij voor Imani als coördinator van Imani A. De laatste twee jaar kreeg Tom gezondheidsproblemen. Tot 1 februari 2010 werkte hij nog in Imani A, daarna is hij opgenomen in het Sint Mary’s ziekenhuis waar hij is overleden. Op vrijdag 26 en zondag 27 februari is hij begraven onder aanwezigheid van alle Imani kinderen.

Uncle Tom was een van de steunpilaren van Imani en Faith, hij was altijd vrolijk en zeer betrokken bij zijn werk. De kinderen van Imani waren erg gek op hem.
Het overlijden van Uncle Tom is een groot verlies voor zijn vrouw en twee kinderen en Imani.